عرض سجل المادة البسيط

الاتجاهات الحديثة في تقويم الطلاب من منظور الجودة و الإعتماد الأكاديمي

dc.contributor.authorمقدم, عبدالحفيظ سعيد
dc.date.accessioned2014-06-14T09:34:45Z
dc.date.available2014-06-14T09:34:45Z
dc.date.issued1430
dc.identifier.issn1319-1241
dc.identifier.urihttp://repository.nauss.edu.sa/handle/123456789/54661
dc.description.abstractModern Trends Towards Evaluating Students from the Perspectives of Quality Standards and Academic Accreditation By: Prof. Abdul Hafiz S. Mokadem The present research represents an earnest endeavor to provide a glimpse on the concept of educational evaluation from twin perspectives –––– quality standards and accreditation. Also, it has sought to present, in brief, some suggestive reforms and pertinent developments. Taken together, these have tended to boost general educational system and educational evaluation in particular. Included in the presentation is illumination on the new concept of evaluation. The latter is identified with another name –––– alternative evaluation. The present research sheds light on its highlight segments –––– objectives; methods; and relationship to modern concept of education, accreditation and accountability. The present research offers some striking inferences. The following are salient: • The more effective is the evaluation, the more enhanced will be its relationship with educational quality. • The teaching and learning strategies implemented by both teachers and students change with the change of respective philosophy of evaluation, its levels and techniques. The research, in its conclusive passages, has also reviewed step by step approach on designing a performance assessment. The latter is enriched with examples from research modules.en_US
dc.description.abstractحاولت هذه الورقة تقديم صورة عن مفهوم التقويم التربوي من منظور معايير الجودة والاعتماد واستعرضت بإيجاز الإصلاحات والتطورات العديدة التي حدثت في النظام التربوي عامة والتقويم التربوي خاصة، ثم استعرضت المفهوم الجديد للتقويم أو ما يسمى بالتقويم البديل وأغراضه وأساليبه وعلاقته بالمفهوم المعاصر للتعلم وبكل من مفاهيم الجودة والاعتماد والمعايير والمساءلة التربوية. وتشير الدلائل إلى انه كلما ازدادت فعالية التقويم ازدادت معه الجودة التعليمية ذلك أن استراتيجيات التعليم التي ينفذها المدرسون واستراتيجيات التعلم التي ينفذها الطلاب تتغير بتغير فلسفة التقويم ومستوياته وأساليبه. كما استعرضت الورقة خطوات تصميم تقويم الأداء مع تدعيمها بأمثلة واقعية من مقرر البحث العلميara
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة نايف العربية للعلوم الامنيةen_US
dc.subjectالجودة والاعتماد الاكاديميen_US
dc.subjectتقويم الطلابen_US
dc.subjectالدراسات العلياen_US
dc.titleالاتجاهات الحديثة في تقويم الطلاب من منظور الجودة و الإعتماد الأكاديميen_US
dc.typeArticleen_US


الملفات في هذه المادة

Thumbnail

هذه المادة تظهر في الحاويات التالية

عرض سجل المادة البسيط